פרק א’ – הגדרה ותפקיד
1. ועדת ההוראה ממונה ואחראית על ההוראה וההכשרה של המתמחים בפסיכואנליזה על פי נהלים אלה ועל פי דרישות הכשרה שהוועדה קובעת.
2. נוהל ועדת ההוראה כולל את מהלך ההשתלמות – אנליזה לימודית, לימודים תיאורטיים והכשרה מעשית, וכן את אופן סיום הלימודים או הפסקתם.
פרק ב’ – הרכב הוועדה
3. ועדת ההוראה מורכבת מחמישה עד שמונה חברים. מתוכם לפחות שני אנליטיקאים מנחים (בנוסף ליו”ר החברה או סגנו)
חבר נוסף קבוע בוועדה יהיה יו”ר החברה או סגנו.
פרק ג’ – תקופת כהונה
4. תקופת כהונתם של כל חברי הוועדה, לרבות יושב הראש היא שלוש שנים.
ניתן להאריך את כהונת יושב ראש הוועדה ו/או כל חבר בוועדה בשנה נוספת על ידי החלטת האסיפה הכללית בהצבעה חשאית ברוב רגיל.
פרק ד’ – הליכי הבחירה
5. חברי הוועדה ייבחרו על ידי האסיפה הכללית בהצבעה חשאית ברוב רגיל.
6. לראש הוועדה יתמנה אנליטיקאי מנחה.
7. לתפקיד חבר בוועדה יכול להתמנות חבר בחברה לאחר שמלאו לפחות שנתיים לחברותו. מתוך חברי הוועדה יהיו עד 3 חברים בעלי ותק של שנתיים לפחות בחברה. כל שאר חברי הוועדה יהיו בעלי ותק של חמש שנים לפחות בחברה.
8. לא יותר משנה ולא פחות מששה חודשים לפני תום כהונתו של יו”ר ועדת הוראה, ייבחר יו”ר נבחר כחבר מלא בוועדת ההוראה, לתקופת חפיפה. היו”ר הנבחר ייכנס לתפקידו כיו”ר הוועדה עם סיום תקופת החפיפה, בגמר הקדנציה של היו”ר המכהן.
פרק ה’ – תהליך ההכשרה
א. על המתמחה להיות באנליזה של ארבע פעמים בשבוע אצל אנליטיקאי מנחה בזמן הכשרתו, לפי דרישות ההכשרה.
ג. ועדת ההוראה מוסמכת להפעיל שיקול דעת במקרה שהמתמחה היה באנליזה אינטנסיבית וארוכת שנים לפני תחילת הכשרתו, ביחס לנושאים כמו: מועד תחילת האנליזה האישית, מתמחים שמעוניינים להמשיך את האנליזות שלהם אצל אנליטיקאים שאינם אנליטיקאים מנחים, תדירות האנליזה וכד’.
10. לימודים עיוניים וקליניים
ב. ניתן להתייעץ עם חברי ועדת ההוראה בכל שאלה הקשורה לתכנית הלימודים.
ג. מצופה מהמתמחה להשתתף בפגישות המדעיות של החברה הפסיכואנליטית במשך שנות התמחותו.
11. הכשרה מעשית
ב. המתמחה יוכל להתחיל במתן טיפול פסיכואנליטי תחת הדרכה בהתאם לדרישות ההכשרה. מסגרת הטיפול הפסיכואנליטי היא בהתאם לדרישות האיגוד הבינלאומי: 4 פעמים בשבוע, משך 50 דקות כ”א. אחת משלוש האנליזות יכולה להיערך שלוש פעמים בשבוע. הפחתה בתדירות אנליזה חייבת לקבל אישור של ועדת ההוראה. רצוי שהאנליזנטים יהיו משני המינים.
ג. במהלך ההכשרה המעשית יהיה המתמחה בפיקוחם ובהדרכתם של לפחות שלושה אנליטיקאים-מנחים. משך ההדרכה ותדירותה בהתאם לדרישות ההכשרה. מסגרת ההדרכה תימשך עד סיום ההתמחות במכון, כלומר גם אם המתמחה סיים את לימודיו העיוניים.
ד. אנליזה אחת של ילד או מתבגר תחשב במניין שלושת המקרים בהכשרה כאנליטיקאי במסלול הכללי.
ה. במסלול ההכשרה של אנליטיקאים של ילדים יש לקיים ארבע אנליזות כאשר שתיים מהן של ילד או מתבגר. (שתי אנליזות של מבוגר ושתיים של ילד)
פרק ו’ – הערכת המתמחה וסיום ההכשרה
12. הערכת המתמחה
ב. האנליזה האישית היא חסויה ולא תהווה כל גורם בדיווח או בהערכה של המתמחה.
13. תהליך סיום ההכשרה
א. לאחר שמתמחה סיים את תכנית הלימודים המחייבת ועמד בדרישות העבודה המעשית והאנליזה האישית, עליו לסכם בכתב את עבודתו האנליטית עם אחד המטופלים ולהציגה. את האישור לכתיבת העבודה יקבל המתמחה מוועדת ההוראה בהתייעצות עם מדריכיו ובהסכמתם.
14. סיום ההכשרה
ב. מועמד שהתקבל לעמותה כחבר יהפוך, מתוקף סיום לימודיו כאמור לעיל, לחבר באגודה הפסיכואנליטית הבינלאומית.
ג. המתמחה לא יציג עצמו כאנליטיקאי עד לאחר סיום ההכשרה וקבלתו לחברה הפסיכואנליטית בישראל.